RandomScrawls
Decidedly mundane…

Posts Tagged ‘Jakarta

Tujuh Kegagalan TransJakarta

Tuesday, 18 October 2011

Sejak kantor gw pindah ke Jakarta Selatan dari kawasan Semanggi, gw akhirnya jadi salah satu penumpang setia TransJakarta koridor 8. Selama setahun lebih ini, ada banyak hal yang menurut gw bikin TransJakarta nggak bisa dibandingkan sama sarana transportasi umum kelas dunia. Here are the reasons why. Jumlah bus terlalu sedikit. Pernah coba pulang kantor naik […]

Langkah-langkah Mengurus Visa Pelajar (F-1) Amerika Serikat di Kedutaan Amerika di Jakarta

Wednesday, 9 June 2010

Dengan maksud supaya yang lain bisa belajar dari kesalahan-kesalahan dan kebenaran-kebenaran yang gw lakukan beberapa waktu yang lalu ngurus visa pelajar (F-1) di Kedutaan Besar Amerika Serikat di Jakarta, berikut ini adalah langkah-langkah yang gw jalanin kemarin. Datang pagi. Gw dateng hari Senin (hari tanpa appointment khusus untuk pencari visa F-1) jam 06.45-an. Kedubes resminya […]

Tips on Taking GRE Test

Wednesday, 3 February 2010

From my own experience taking the CBT CAT of GRE, I can give you several tips on taking the GRE test in Jakarta. The test center will almost certainly be The Indonesia International Education Foundation at Menara Imperium 28th floor Suite B. Use preparatory books to prepare yourself. There are several prominent books on GRE, […]

Jakarta’s License Plates

Monday, 3 November 2008

Quite a while ago, I questioned about the existence of a certain unusual license plates attached to some cars in Jakarta. Since then, I haven’t got a definitive – any, even – answers on it. Instead, I got another set of questions regarding Jakarta’s vehicle license plates. This kind was the one which got me […]

Langkah-langkah Membayar Pajak Tahunan Mobil Pribadi di Samsat Jakarta Barat

Saturday, 5 April 2008

Pagi ini (05/04) gw nemenin nyokap gw ngebayar pajak tahunan mobil bokap di Samsat Jakarta Barat (Sistem Administrasi Manunggal di bawah Satu Atap). Ternyata ngurusnya nggak ribet dan lumayan nggak lama kok. Cuma emang bisa agak plonga-plongo kalo nggak tau adatnya. Hehe. Tapi para pekerja di sana nggak keberatan membantu kok. Nggak ada yang mempersulit […]

Jakarta as a Future Malware Creation Hotspot

Saturday, 19 January 2008

F-Secure‘s experts have unleashed their prediction of 2008’s malware creation hotspots around the world. Guess what? Jakarta appears to be second on that list. They stated that one of the key factors to this is the fact that “Internet usage is growing fastest in Asia, followed by Africa.” Hmm. My finger is pointing towards Fastnet. […]