RandomScrawls
Decidedly mundane…

Posts Tagged ‘tips

Tips for Living and Studying in the U.S.

Wednesday, 26 January 2011

I’m now on day 175th here in the U.S. This being my first time long-term experience living abroad, I made a lot of, let’s just say, missteps along the way. If I had the chance to start over, here are a few pointers that I’d like to know prior to going here. A.Clothing & Attire […]

Things I Learned While Doing the Web Service Task

Tuesday, 18 January 2011

Needed some place to document lessons learned from doing the prolonged task 7 in my program, Web Services. Where best other than my own humble blog? How to configure servlet debugging on Tomcat with Eclipse. Get an SVN server running for your group. It’ll save you a lot of headaches. Do use SVN plugins with […]

Langkah-langkah Mengurus Visa Pelajar (F-1) Amerika Serikat di Kedutaan Amerika di Jakarta

Wednesday, 9 June 2010

Dengan maksud supaya yang lain bisa belajar dari kesalahan-kesalahan dan kebenaran-kebenaran yang gw lakukan beberapa waktu yang lalu ngurus visa pelajar (F-1) di Kedutaan Besar Amerika Serikat di Jakarta, berikut ini adalah langkah-langkah yang gw jalanin kemarin. Datang pagi. Gw dateng hari Senin (hari tanpa appointment khusus untuk pencari visa F-1) jam 06.45-an. Kedubes resminya […]

Tips on Taking GMAT Test

Saturday, 6 February 2010

A day after taking the GRE Test, I took my GMAT test. Here are some tips that may help you prepare yourself for the big test. Register for your test far in advance. There are only two Pearson VUE test centers giving GMAT test in Indonesia. One is at Fakultas Teknik Universitas Indonesia, Salemba, Jakarta […]

Tips on Taking GRE Test

Wednesday, 3 February 2010

From my own experience taking the CBT CAT of GRE, I can give you several tips on taking the GRE test in Jakarta. The test center will almost certainly be The Indonesia International Education Foundation at Menara Imperium 28th floor Suite B. Use preparatory books to prepare yourself. There are several prominent books on GRE, […]

Tips Membawa Bayi Usia 6 Bulan Bepergian dengan Pesawat Terbang

Sunday, 22 November 2009

Insights from The A/C Guy

Saturday, 15 August 2009

Just bought a new air conditioner for my room as the old one leaks like an octogenarian on a wet day. As the new unit was being installed, a simple chit chat with the A/C guy gave a lot of insights into the cooling world. Worth your while if you’re getting a new one. This […]

Langkah-langkah Membayar Pajak Tahunan Mobil Pribadi di Samsat Jakarta Barat

Saturday, 5 April 2008

Pagi ini (05/04) gw nemenin nyokap gw ngebayar pajak tahunan mobil bokap di Samsat Jakarta Barat (Sistem Administrasi Manunggal di bawah Satu Atap). Ternyata ngurusnya nggak ribet dan lumayan nggak lama kok. Cuma emang bisa agak plonga-plongo kalo nggak tau adatnya. Hehe. Tapi para pekerja di sana nggak keberatan membantu kok. Nggak ada yang mempersulit […]

Tips Menghadapi Tes Potensi Akademik

Saturday, 8 March 2008

Sesudah tidak berhasil – rasanya sih; perasaan tidak berdaya itu bener-bener nggak enak ya – menghadapi Tes Potensi Akademik (TPA) hari Kamis (28/02) lalu, gw beranikan diri untuk menyusun beberapa tips untuk menghadapinya. Paling nggak buat nanti kalo ngadepin tes ini lagi, gw bisa baca sendiri daftar ini. Soal-soal TPA tidak dirancang untuk dijawab semuanya. […]

More Than Enough Ways to be Frugal

Wednesday, 23 January 2008

The blog Dumb Little Man has more than enough ways for us to be having more economic sensibilities in our life. Most of them can be applied here in our beloved country. Some examples are: Brown bag lunch at least a few days a week. I know a guy from my office who does this […]